رحلة الى مدينة الملاهى ....


إمبارح روحت رحلة عائلية
وطبعا كلنا عارفين إن أسوأ شئ ممكن اى حد يعمله ان يروح رحلة عائلية
بس والله كنت مبسوطة هقضى يوم برة بقي بدل الحجر الصحى اللى انا قاعدة فيه
لكن طبعا الموضوع مش بيقتصر على كده
لأن الاوامر الأبوية لازم تشتغل ده غير الشخط والنطركل شوية
واللعبة دى متلعبيهاش واللعبة دى العبيها
هو حتى اللعب فى كبت حرية
القانون مدينى الحق انى العب اللعبة اللى بحبها
وطبعا انا لا أجرأ انى اخالف الاوامر الابوية علناً قدام العيلة كده
فكانت رحلة وعدت ............... ربنا يستر






wild mouse
كانت من ابشع الألعاب اللى لعبتها هناك
قريت القرآن كله وانا ركباها
وبردوا لو روحت هناك هركبها تانى (( عارفة هتقولوا ايه مبحرمش ))
صوتى راح من كتر الصويت الحمد لله
وكل ما اقول اللعبة خلصت الاقى منحدر أبشع من اللى قبله
هما بيعملوا فيا كده ليه .... الله أعلم





لعبة النهر السريع

وااااااااااااه .. إسلاماه

دى الكلمة اللى هتقولها وانت بتحاول وبتجاهد وبتعافر عشان توصلها

دى مش متاهة .. دى سفاهة

وبجد وانا بجاهد عشان اوصلها عرفت بجد مقدار أصالة الإنسان المصرى

ومدى قوة إرادته .. وعزميته على تحقيق أهدافه مهما كانت شاقة

(( ده طبعا فى الحاجات التافهة بس ))

وإذا كنا قدرنا نعبر النهر السريع

أكيد فى يوم من الايام هنحرر القدس



كانت معكم مراسلتكم من قلب المأساة ...

عشان تعرفوا احنا بنتعب اد ايه حتى عشان نتفسح

على رأى الناس فى طابور العيش (( قصدى فى متاهة النهر ))

بنشترى تعبنا بفلوس


وطبعا روحت كنت بدور على سريرى فى جميع انحاء الشقة بعد هذا اليوم الشاق
وبغنى أغنية عبد الحليم الشهيرة

(( انا كل ماا اجول التوبة يا ابويا ترمينى المقادير يا عين ))
اسيبكوا تسمعوهاااااااااا

0 التعليقات: